Jeg er dybt rystet. Vores by er væk, byskiltet er pillet ned, fjernet fra landkortet, bare sådan lige med et enkelt pennestrøg, som ingen vil være ved, at de har foretaget.
Nu er vi "bare" en forstad til Århus. Der er bestemt ikke noget i vejen med at være en forstad (har altid kaldt det en forstad overfor folk, som ikke er så god til geografi), men hvorfor? Der er ikke blevet færre beboere her, byen er ikke vokset tættere på Slet. Og hvorfor har man ikke informeret borgerne/fællesrådet? Det har været top-hemmeligt!
Jeg kan kun frygte, at det er noget med økonomi. Nu kan kommunen måske spare nogen penge, ved at sige at Tranbjerg er en del af byen, så derfor er der ikke penge til .....whatever.
Ja men hvad nu. Er vi slet ikke regnet med her i Tranbjerg. Jeg er oigså bange for at økonomi styre det hele. Tænk en situationhvor man er i kørestol og skal til byen og Tranbjerg Station ikke betjenes af Odderbanen
Er sporvejene (Midttrafik) så det eneste alternativ. Skal jeg eks til Herning skal jeg sige til 48 timer i forvejen og med taxa til Skanderborg og med toget til Vejle, skifte til Skjern toget og i Skjern skifte til Herning og endeligt der skifte til toget til Ringkøbing eller i taxa fra Herning da jeg ikke altid kan påregne et lavt Arriva tog
Så kan jeg erfter en lang dag være der 2 timer inden jeg skal den anden vej.
Nej jeg håber at vi kan få lov at blive ved med at være og hedde Tranbjerg og at Odderbanen altid vil bruge Stationen i byen, således at vi kan ringe til banen og tage en spontan tur til Århus.
Jeg er glad for den hjælp og venlighed jeg møder på mine ture rundt i VORES BY kaldet TRANBJERG
Nu har jeg aldrig været i London, men har dog et vist kendskab til byen. Måske skulle vi tage ved lære af Camden Town. Skulle vi kalde os Tranbjerg By?
Noget for Fællesrådet?
Tranbjerg Nedlagt ??
Sikke noget at finde på 200 meter, der syntes da at være mere afstand mellem slet og de Nordlige træer i Tranbjerg By. Prøv at vende blikket ind mod Tranbjerg, for der er da liv i byen, 3 supermarkeder og mange butikker, en kro, 2 busendestationer samt gennemkørende busruter og en station.
Ja vi har torvedage, et stadion med tribune, idrætshal, Amatørteaterbibliotek og vores egen kirke. Jeg syntes bestemt ikke Tranbjerg er ved være på vej væk fra Landkortet. Lad os håbe at vores byskilte kommer på plads igen så vi atter kan sige det rart at være i byen, men meget bedre at være hjemme i Tranbjerg igen
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.
Har du et spørgsmål du gerne vil have svar på så kan du stille det her. Send en mail til info@tranbjerg.dk så viderebringer vi dit spørgsmål til portalens øvrige læsere, som således får mulighed for at svare dig.
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
Kære Borgere i Tranbjerg og omegn.
EFTERLYSNING
Jeg savner en rampe til en 3 hjulet elscoter så at jeg kan kommer op af 1 trin ca. 12 tcm og 75 cm i breden samt længden 40 cm. KØBES
NIELS BRAMMER tilbage i BYRÅDET. !!
Så har Tranbjerg atter plads i Byrådet og Niels er igen klar til en ny periode, så kære borgere brug Niels Brammer da han kæmper Tranbjergs Sag
Varmelukning 1 døgn:
Fra den 29. juni kl. 6.00 og til onsdag morgener der lukket for varmen pga. ombygning på værket:
i Jegstrupvænget, Skovgårdsvænget, Vestergårdsparken osv.
Nyhed
Nu bliver bommene sat ind bag det lille fodhegn samt afstanden mellem bommene ændret således at barnevogne og elstole kan komme igennem. Dette oplyst af kommunen ved et møde på stedet d. 16
Mandag d. 13. juni 2010 åbner Brabrand Boligforening for salget af 24 parcelhusgrunde ved Ingerslevvej i Tranbjerg.
Grundstørrelserne er fra ca. 700 - 1100 kvm.
Sidste frist for bud er
Hej Jomlebasse - det kan du have ret i - det er en gammel nyhed nu - jeg har flyttet det. Måske skulle vi gå over til bare en nyhedskolonne. Så vil de gamle nyheder altid stå nederst
Affald / Gamle indlæg ! Når man nu samler affald kunne man så ikke samle gamle indlæg sammen og bortskaffe dem da de ikke er aktuelle Søndag 18 April er for længst passeret her d. 8 Juni 2010 Tak
Er der en fødselsdag eller et jubilæum du mener bør markeres, da kan du gøre det via denne side. Send os et billede af fødselaren, de nygifte eller sølvbrudeparret, sammen med et par ord tilknyttet på email info@tranbjerg.dk, så bringer vi lykønskningen her.