|
Der køres stærkt
|
| metin_aydin |
Lagt på d. 10-02-2008 22:18
|

Administrator
Antal indlæg: 3
|
På Tingskov Allé er der hastighedsbegrænsning på 60 km/t, men der bliver ofte kørt væsentligt hurtigere end det.
Lige der hvor Kirkevænget støder på Tingskov Allé, er det et særligt problem, fordi Tingskov Allé drejer, og udsynet derfor ikke er så godt. Kommer der en bil med 80 km i timen eller mere, kan man ikke, selv i en forholdsvis ny bil nå at accellerere og komme af banen.
Er der andre der oplever dette som et problem?
Med venlig hilsen
Metin Aydin |
| |
|
|
| stekol |
Lagt på d. 15-01-2009 18:53
|
Bruger
Antal indlæg: 2
|
Hej Metin
Jeg synes problemet er hele vejen fra Skovgårdsvænget til Orholt Allé ned mod Mårslet. Vi, i Skovgårdsvænget, oplever at meget tung trafik "snyder" indeom fordi man ikke gider det sidste lyskryds. Der er dog også mange som kører for stærkt.
Med venlig hilsen
Søren Gorming |
| |
|
|
| metin_aydin |
Lagt på d. 24-01-2009 22:42
|

Administrator
|
Hej Søren,
Du har givetvis ret, jeg har dog ikke selv observeret den tunge trafik som det store problem men der imod de hurtige personbiler fra især krydset Landevejen-Tingskov-/Orholtallé indtil ca. Horsevænget. På dette stræk har jeg personligt observeret biler der har kørt mindst 90 km/t måske endda 100 km/t. Og der bliver kørt hurtigt fordi det er en god vej og fordi det er nemt - jeg er selv flere gange blevet overrasket over at speedometeret var nået op mellem 70-80 km ud for Trankær sø. Og det kan ske for alle, så uagtet hvor meget man er enig i, at der ikke må køres for stærkt, så sker det alligevel. Så jeg håber, at kommunen kan finde de midler der skal til, for at lave helleanlæg et antal steder på de mest belastede strækninger (Grønløkke Allé, Østerby Allé, Tingskov Allé og Skovgårdsvinget). Jeg har ikke megen fidus til skiltning.
Med venlig hilsen
Metin Aydin |
| |
|
|
| stekol |
Lagt på d. 03-02-2009 18:04
|
Bruger
|
Hej Igen
Hvad skal der gøres ? Hvem skal kontaktes og hvordan kommer man videre i en evt. sag om vejbump eller indsnævringer...Ved du det eller skal jeg begynde at undersøge dette??
med venlig hilsen
Søren Gorming |
| |
|
|
| metin_aydin |
Lagt på d. 08-02-2009 08:11
|

Administrator
|
Hej Søren,
Vi har en dialog kørende med Trafik og Veje / Århus Kommune og skal i den kommende tid også tale med Århus Politi om hvad der kan gøres.
Måske vil vi diskutere det på vores generalforsamling onsdag d.18./2. kl. 19.00 på Lokalcenter Tranbjerg hvor du (og alle andre) er velkomne.
Med venlig hilsen
Metin Aydin
Redigeret af metin_aydin d. 08-02-2009 18:40 |
| |
|
|
| Harald Kvist |
Lagt på d. 25-02-2009 14:34
|
Bruger
Antal indlæg: 1
|
Jeg vil ikke opfordre til nabostrid. Men det er vistnok en kendsgerning, at mange af de biler, der kører for stærkt på Tingskov Alle og også på Østerby Alle, drejer om ad eller kommer fra Obstrupvej med retning mod eller fra Mårslet og de forfærdelige vejbump, man har der. Der er derfor en vis rimelighed i at foreslå Tranbjerg Fællesråd at tage en snak med naborådet i Mårslet om problemet.
Vejbump er vel noget Fanden har skabt og derfor også allersidste udvej.
I øvrigt tror jeg ikke længere, man kommer nogen vegne med forslag om bump eller chikaner på strækninger, hvor der er offentlig bustrafik.
Venlig hilsen
Harald Kvist |
| |
|
|
| dorthe madsen |
Lagt på d. 09-05-2009 03:25
|
Bruger
|
Tja, hva skal jeg sige.... bor lige ud til skovgårdsvænget, og de dyr jeg skovler op, som er kørt ned (pindsvin,egern, harer), det siger mig et eller andet om at der køres for stærk på den vej hvor man officielt må køre 50 km/t så hurra for fartkontrol, for hvornår bliver der kørt et barn ned der??
Hilsen Dorthe |
| |
|